HiFi & Professional Audio Forum  - Molim nove članove da sačekaju overu registracije na Forum par dana, jer se radi ručno; razlog su spameri.

Lyngdorf - redefinicija HiFi-ja

Neformalni testovi i prikazi audio i video komponenti od strane članova foruma
User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Lyngdorf - redefinicija HiFi-ja

Post by DejanM » 27 Jan 2007, 09:31

Juce sam imao priliku celo popodne da provedem u HiFi radnji Huber & Prohaska, koja se nalazi u samom centru Beca. Povod je bio da jedan kolega hoce da kupi kompletan HiFi sistem, pa sam ga odveo da cuje Lyngdorf 2+2 sistem. Huber & Prohaska su postali oficijelni zastupnici Lyngdorfa za Austriju ... pa sam mislio da mozda ne bi bilo lose da taj moj drugar poslusa to cudo. Ja sam prvi put slusao Lyngdorf 2+2 jos pre dve godine u Londonu i ostao zatecen soundom. Naime taj sistem bez zvucnika kosta oko 12 K eura, sto mozda izgleda mnogo ali vic je u tome sto se meri hladno sa sistemima od po 300.000 eura. A ovo ne pricam na pamet nego mislim konkretno na takve sisteme koje sam imao istog dana prilike da cujem (Krell, Audio Research sa Avalonima, itsl). Prvo nesto o samom Lyngdorf 2+2 sistemu ...

CD je Lyngdorf CD-1 (2200 eura) koji je star nekih godinu dana i predstavlja cudo od opremljenosti ali i sounda. Wolfson DACovi sa upsamplingom na 96 KHz ali i sa nekoliko prilicno originalnih resenja za smanjenje jittera. Radio je medjutim samo kao transport jer je koax kablom bio povezan za digitalno pojacalo Lyngdorf TDA 2200 (3500 eura) koje je imalo ugradjen Room Correction System (1800 eura). Ovo potpuno digitalno pojacalo je pokretalo prvo B&W 805S a zatim smo umesto njih stavili B&W 804S - sto zapravo nije nista bitno promenilo u ovom sistemu, jer glavna caka lezi u sub-wooferima .... Zato je preporuka Hubera da se uzmu jeftiniji ovi glavni zvucnici, jer zbilja ne uticu puno na sound. Svi kablovi: Nordost.

TDA 2200 ima aktivnu skretnicu u sebi. Ona moze da se podesava i ovde je bila namestena na 400 Hz. Sve sto je ispod islo je u jedno polu-digitalno pojacalo Lyngdorf SDA 2175 (1200 eura) koje je pokretalo dva subwoofera (1500 eura svaki). E ovi sub-ovi su pravo cudo ... Pasivni, pozicionirani u samim coskovima sobe, idu gore i do 4 KHz. Zato su mnogo vise od obicnih sub-woofera. Daju takvu dinamiku ... da je da se smrznes. Zbilja ovo se nosi sa najboljim sto postoji na planeti. Bas je toliko kristalno jasan, cist, precizan, ... ima toliko dinamicke rezerve, da je to zastrasujuce. Sa kakvom lakocom se ovaj sistem nosio sa teskim pasazima Marije Kalas npr. da je to bilo za cudjenje ... A onda smo slusali cuvenu One of these days, Pink Floyd sa Meddle albuma. Zbilja neponovljivo iskustvo. Dinamika, dinamika i jos jednom dinamika. Basovi koji dominiraju pesmom ovde su sa takvom lakocom u svoj svojoj zestini predstavljeni, da su nam svima zbilja vilice odletele na pod.

Room Correction System (RCS) funkcionise zbilja dobro u smislu da je sound sjajno pozicioniran, prostoran i izuzetno cist i precizan. I to bez obzira koje zvucnike koristite !!!! Najnovija verzija RCS je toliko pojednostavljena da vise nije potrebno kaciti kompjuter za TDA 2200. Jedan mikrofon je sasvim dovoljan - sve ostalo radi interaktivno preko display-a TDA 2200. Mogucnosti podesavanja - gotovo neogranicene.

Sound je, kao sto rekoh i z u z e t a n !!!. Zbilja se ovo meri sa svim najboljim sto je ikada napravljeno. Neshvatljivo dobra rezolucija, dinamika, i sve to upakovano u jednu prostorno vrlo preciznu prezentaciju .... ja sam se u jednom trenutku uhvatio za glavu prisecajuci se jednog Jadis sistema (300.000 eura) koga sam pre nekoliko meseci cuo. Ovo je sasvim drugaciji sound - ali bez svake sumnje bolji. Pored prirodnosti, sound je takav da jednostavno ne mozete to da ostavite - jedva smo izasli iz radnje. Strahovito ...

E sad - razlog zasto ovo pisem. Neke stvari se pomeraju i izgleda da cemo morati vrlo brzo neka elementarna shvatanja vezana za HiFi da menjamo. Prvo, kako je najbolje sto je moguce manje uticati na sam originalni signal. Lyngdorf kaze sledece: nonsens, izvorni signal je digitalizovan, zasto onda to ne iskoristiti i resiti neke probleme u reprodukciji, kao sto je uticaj sobe za slusanje na kvalitet reprodukcije, suzbijanje suma, itd. Drugo, lampe ne mogu da proizvedu ovakvu dinamiku i rezoluciju u bas podrucju. A to je veoma bitno za sveukupnu prezentaciju. Naravno, uvek se moze reci da kod pojedinih vrsta muzike to i nije tako bitno, ali to je, iskreno govoreci, samozavaravanje (izvini zflazar). Jako je bitno i kad cujete ovog Lyngdorfa, sve vam bude odjednom jasno - u kom grmu lezi zec. Trece zvucnici. Cela ova Lyngdorf prica je deo jedne opstije price koja se zove self-adaptive speaker systems. Imajuci RCS i amplifikaciju tipa TDA 2200, onda nije toliko kriticno koji su vam prednji zvucnici, sve dok imate jedan ili dva Lyngdorf sub-woofera (koji su zapravo mnogo vise nego obicni sub-ovi - sviraju strahovito i najveci deo muzickog zbivanja preuzimaju na sebe - jednostavan check: iskljucili smo pojacalo koje ih je pokretalo i shvatili koliko malo toga se desava zapravo na prednjim zvucnicima.). Cetvrto izvor - on izgleda sve vise gubi na znacaju. Ovo doduse nismo juce proveravali ali imam utisak da smo stavili bilo sta drugo umesto inace odlicnog Lyngdorf CD-1, da bi to podjednako dobro sviralo. Huber nam je cak otkrio jednu malu "tajnu" - u laboratorijama Texas Instruments i Lyngdorfa sve vise koriste tzv. Music Servers kao izvore zvuka. Na moje pitanje koji format fajlova koriste, odgovorio mi je: "Nebitno. Moze i MP3 ... !?"

U svakom slucaju jako interesantne stvari se desavaju. Sa jedne strane revival, povratak vinilu i lampama a sa druge strane totalna digitalizacija. Ova druga opcija je medjutim jeftinija i daje bolji rezultat. Pre nego sto ospete paljbu na mene, znajte da imam u vidu vrhunske lampaske sisteme (pomenuti Jadis sistem gde su mono blokovi bili 300 W na 8 ohma) ili sistem gde je kao izvor sluzio Clearaudio Reference Master gramofon, Krell amplifikacija (8 kutija jer i predpojacala imaju odvojene kutije po kanalu + odvojena napajanja = 100.000 eura samo za Krella) a kao zvucnici su korisceni najnoviji Triangle Magelan od 50.000 eura za par. Znaci SS i lampe najviseg ranga i sve sto mogu da kazem jeste da ovaj Lyngdorf svira tu negde. Za mene cak i bolje od oba pomenuta sistema (oba su mi sveza jos jer sam ih u Novembru slusao na beckom HiFi sajmu).

Kada sam donosio neke odluke za svoj sistem znao sam za ovog Lyngdorfa. Slusao sam ga prvi put u Londonu pre dve godine. I seo na ... stolicu kada sam ga cuo. Ipak, zbog nedostatka prostora za sub-ove odlucio sam se da sledim "staru" HiFi filozofiju - pasivni pre-amp, sto je moguce jednostavnije a dovoljno jako pojacalo, dobri zvucnici. Ali svaki put kad samo pomislim na ovaj Lyngdorf 2+2 sistem, zazalim. Inace, onaj moj drugar (posle smo dosta dugo uz pivo pricali na tu temu) ozbiljno razmislja da udvostruci svoj budzet i ode po ovaj Lyngdorf. Rece mi, da nije uopste verovao da ovakav zvuk uopste postoji. Ja uvek iznova kada cujem Lyngdorfa imam isti problem ... ne mogu da verujem ... svojim usima ....

Pozdrav
Dejan


sdanicic
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 2474
Joined: 16 Mar 2006, 13:46
Location: Beograd

Post by sdanicic » 28 Jan 2007, 11:18

DejanM i moja malenkost smo vec ovo u slicnoj konfigraciji komponenti zajedno slusali u Mihnenu na HiEnd 2006 i moram da priznam da je to bilo jedno od najupecatljivijih i svakako drugacijih iskustava u nacinu kako se moze "doziveti" muzika.

Licno sam tada vise bio "fokusiran" na Dali Helicon 300 zvucnike koji su bili centralni zvucnici u sobi gde je Peter Lyngdofr radio prezentaciju Da budem iskren, ne mogu da kazem da sam bio bezrezervno odusevljen onim sto sam cuo, ali je solidna doza cudne ushicenosti svakako bil prisutna tokom cele prezentacije.

Medjutim kako svi mi ili veliiikkaaa vecina u svojim dnevnim i ostalim sobama gde nam sistemi i pre svega zvucnici stoje cesto na pozicijama koje su nekada kilometrima daleko od minumuma minimuma od prihvatljivog, placamo danak nezadovoljstvu zvukom koji imamo, onda svakako ima smisla i potrebe razmiljsljati o ulaganju u ovakve stvari u cilju resavanja akustickih i njima srodnih problema. O problemima sa kvalitetnom strujom i napajanjem nekom drugom prilikom.


Na ovu temu se pojavio i jedan novi uredaj koji nudi Copland (takodje iz Danske), rec je o modelu DRC-205 (ako se dobro secam modela). DRC je naravno od Digital Room Correction.

U Srbiji imamo ovlascenog distributera za Copand i nekadasnji TacT (sadasnji Lyngdorf, uslovno govoreci) i vlasnik te frme je ince veoma dobro obavestena osoba kada su u pitanju ""sitnice"" koje vasem hifi sistemu daju za prihvatljive pare jedan novi kvalitet u zvuku. Popricacu prvom prolikom sa njim na tu temu da li be mozda ovaj Copland ili pomenuti Lyngdorf model mozda mogao biti porucen i u ove nase krajeve.

Inace, skeniracu i staviti na sajt i izvestaj na istu ovu temu vezanu za RoomCorrection sistem koji su napisali Roy Gregory i Alan Sircom iz HiFi+ nakon posete Lyngdorfovoj fabrici u Danskoj.

Inace, sticajem okolnosti sam bio u par tipicnih danskih dnevnih soba kada sam pre par godina bio tamo na odmoru i kada se prisetim kako one izgledaju nije mi ni malo cudno zasto ovakvi proizvodi dolaze bas iz te zemlje. Pogled iz dnevne sobe na more jeste fascinantan, ali ako vam je zid koji je ceo u prozoru sastvaljen od recimo 3 prozora koji su spojeni pod uglom 120-140 stepeni, tu se sa zvukom svasta desava.
Last edited by sdanicic on 29 Jan 2007, 16:21, edited 1 time in total.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 28 Jan 2007, 11:53

Slusao sam tog Coplanda ove godine. Bio je inace vrlo interesantan sistem: novi Jadis CD player, ovaj Copland, a kao mono blokovi su korisceni Prima Luna Prologue 7. Zvucnici su bili Wilson Duette. I to nije sviralo dobro. Zvuk je bio prilicno muljav bez ocekivane definicije. A o nekoj dobroj prostornosti ni govora. Pitao sam bas Hubera (zastupnika Lyngdorfa za Austriju) da li mu je poznat taj Copland i on mi je rekao da jeste. Po njegovim recima, Lyngdorf je razvijao taj sistem godinama i u jednom trenutku su shvatili da treba da urade potpuni re-design celog koncepta. Onda su uzeli pa su celu tu tehnologiju prodali Coplandu a oni prakticno krenuli iz pocetka.

Ne znam da li je prica zbilja tacna ali bar u tom sistemu, taj Copland je davao vrlo mrsav rezultat. Mislim da je Lyngdorf jedina firma koja trenutno zbilja moze da ponudi potpuno funkcionalni Room Correction System. Cuo sam da i B&O ima nesto slicno ali na zalost taj sistem nisam imao prilike da cujem.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 28 Jan 2007, 12:01

@Sale - sto se tice Minhena ... Lyngdorf sistem tamo je bio 2+2 i to je sviralo dobro. Ali treba imati u vidu uslove u kojima je taj sistem svirao. Prostorija je bila jako mala i zapravo je bila neka vrsta barake. Pod je bio neki jad i beda, plafon nizak - sve napravljeno od montaznih panela ... U ovakvim uslovima je recimo nekoliko puta skuplji Y sistem zvucao zbilja prosecno. Da nisam cuo taj Y sistem u "regularnim" uslovima, mislio bih da je to sve jedna obicna naduvana prica, koja dolazi iz Grcke - a nije, jer je sistem zbilja dobar iako preskup.

Imajuci to u vidu, Lyngdorf je imao u Minhenu zbilja dobru prezentaciju. Bila je to zbilja provera Lyngdorf RCSa u najgorim mogucim uslovima ...


sdanicic
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 2474
Joined: 16 Mar 2006, 13:46
Location: Beograd

Post by sdanicic » 28 Jan 2007, 12:35

DejanM wrote:Slusao sam tog Coplanda ove godine. Bio je inace vrlo interesantan sistem: novi Jadis CD player, ovaj Copland, a kao mono blokovi su korisceni Prima Luna Prologue 7. Zvucnici su bili Wilson Duette. I to nije sviralo dobro. Zvuk je bio prilicno muljav bez ocekivane definicije. A o nekoj dobroj prostornosti ni govora. Pitao sam bas Hubera (zastupnika Lyngdorfa za Austriju) da li mu je poznat taj Copland i on mi je rekao da jeste. Po njegovim recima, Lyngdorf je razvijao taj sistem godinama i u jednom trenutku su shvatili da treba da urade potpuni re-design celog koncepta. Onda su uzeli pa su celu tu tehnologiju prodali Coplandu a oni prakticno krenuli iz pocetka.

Ne znam da li je prica zbilja tacna ali bar u tom sistemu, taj Copland je davao vrlo mrsav rezultat. Mislim da je Lyngdorf jedina firma koja trenutno zbilja moze da ponudi potpuno funkcionalni Room Correction System. Cuo sam da i B&O ima nesto slicno ali na zalost taj sistem nisam imao prilike da cujem.

BTW, jedan od najbitnijh ljudi koji je bio nekada clan razvojnog B&O tima je bio veoma ukljucen u ceo ovaj Lyngdofrov koncept RCS-a sto cete moci da procitate u textu iz HiFi+ koji cu sutra staviti na forum.


sdanicic
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 2474
Joined: 16 Mar 2006, 13:46
Location: Beograd

Post by sdanicic » 28 Jan 2007, 12:38

DejanM wrote:@Sale - sto se tice Minhena ... Lyngdorf sistem tamo je bio 2+2 i to je sviralo dobro. Ali treba imati u vidu uslove u kojima je taj sistem svirao. Prostorija je bila jako mala i zapravo je bila neka vrsta barake. Pod je bio neki jad i beda, plafon nizak - sve napravljeno od montaznih panela ... U ovakvim uslovima je recimo nekoliko puta skuplji Y sistem zvucao zbilja prosecno. Da nisam cuo taj Y sistem u "regularnim" uslovima, mislio bih da je to sve jedna obicna naduvana prica, koja dolazi iz Grcke - a nije, jer je sistem zbilja dobar iako preskup.

Imajuci to u vidu, Lyngdorf je imao u Minhenu zbilja dobru prezentaciju. Bila je to zbilja provera Lyngdorf RCSa u najgorim mogucim uslovima ...

I sto je najbitnije u toj baraci (bez imalo preterivanja) je zaista to sviralo, tj. nije bilo dileme da li taj RCS samo jos jedna deo na poloci sa hi-fi uredjajima ili tu ima neku (bitnu) funkciju.

A za Ypsilon Electronics iz Grcke smo se slozili jos onda da to jednostavno mora i treba da svira mnogo bolje nego sto je to bio slucaj u Mihnenu. Ali mu treba dati prostora.

Ali da ne sirimo temu i da se drzimo RCS-a

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 28 Jan 2007, 13:22

Uzgred, slusao sam tog istog dana Lyngdorf TDA 2200 sa B&W 804S - bez RCSa, bez subwoofera .... straight stereo. B&W 804S su mi poznate kutije i ranije sam ih slusao sa Classe i Rotel amplifikacijom. Mislim da su jako dobre kutije ali kada sam ih cuo sa Lyngdorf TDA 2200 u cisto stereo opciji, bio sam vrlo prijatno iznenadjen kako je to dobro sviralo. Cini mi se bolje nego sto sam ih ikada ranije cuo. U odnosu na fini i izrazito neutralan sound sa Classe npr. zvuk je imao vise supstance i bio puniji. Vise mi se dopalo sa ovim Lyngdorf-om ...

Hocu da kazem da i kao odvojene komponente, stavljene van konteksta RCSa, Lyngdorf uredjaji predstavljaju odlicne HiFi komponente. A njihova cena, iako izgleda dosta jaka, s obzirom da hladno ruse uredjaje i po nekoliko puta skuplje, zapravo i nije tako losa ...


sdanicic
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 2474
Joined: 16 Mar 2006, 13:46
Location: Beograd

Post by sdanicic » 29 Jan 2007, 12:16

sdanicic wrote:
Inace, skeniracu i staviti na sajt i izvestaj na istu ovu temu vezanu za RoomCorrection sistem koji su napisali Roy Gregory i Paul Messenger iz HiFi+ nakon posete Lyngdorfovoj fabrici u Danskoj.





Evo ih textovi !


http://www.hificafe.net/misc/hifi_lyngdorf.zip


nenad
Nov korisnik
Nov korisnik
Posts: 26
Joined: 09 Apr 2006, 20:42
Location: BG

Post by nenad » 29 Jan 2007, 14:25

Ako ste raspolozeni za mnogo jeftiniju i neogranicenu zabavu sa RCS probajte Behringer ULTRACURVE PRO DEQ2496
Ultra High-Precision Digital 24-Bit/96 kHz EQ/RTA Mastering Processor (moze da se nadje i kod nas)

http://www.behringer.com/DEQ2496/index.cfm?lang=ENG

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 29 Jan 2007, 14:28

nenad wrote:Ako ste raspolozeni za mnogo jeftiniju i neogranicenu zabavu sa RCS probajte Behringer ULTRACURVE PRO DEQ2496
Ultra High-Precision Digital 24-Bit/96 kHz EQ/RTA Mastering Processor (moze da se nadje i kod nas)

http://www.behringer.com/DEQ2496/index.cfm?lang=ENG
Nisam imao prilike da cujem ovu spravu. Da li neko jeste ? Neko iskustvo ?


nenad
Nov korisnik
Nov korisnik
Posts: 26
Joined: 09 Apr 2006, 20:42
Location: BG

Post by nenad » 29 Jan 2007, 21:54

Od nedavno sam (srecni) vlasnik deq2496. Uzeo sam ga na nevidjeno, prvenstveno zbog RC vodeci se iskustvima ljudi koji su veoma zadovoljni uredjajem i u mnogo boljem setup-u i akusticki tretiranim prostorijama. Vreme mi ne dozvoljava da vise eksperimentisem ali sam zadovoljan i podesavanjem na brzinu. Preko deq2496 mi je trenutno pozvezan racunar na pojacalo preko optickog izlaza M-Audio USB Sonica kartice tako da radi i kao DAC. U ovoj konfiguraciji uticaj RC je znacajniji nego kad sam vezao CD player kao trasport.
Probao sam Rotel RCD 02 preko koaksijalnog digitalnog S/PDIF izlaza na Behringerov XLR digitalni ulaz. Prednost dajem kombinaciji Rotel-pojacalo u odnosu na PC-M Audio-Behringer ili Rotel-Behringer-pojacalo verovatno zahvaljujuci Rotelovom DAC-u u odnosu na Behringerov i sklepanom kablu RCA/XLR za vezu CDP-Behringer.

Planirao sam da nabavim bolji DAC, u kom slucaju bi RCD 02 i PC koristio kao transport (svaka preporuka za DAC koji se moze kod nas nabaviti za oko 1000 evra je dobrodosla) tako da Behringer ostane iskljucivo u digitalnom domenu, mada sam poceo da razmisljam i o varijanti CD plejera sa digitalnim ulazom/ulazima preko kojeg bi isao racunar i DVD preko Behringera. Mislim da uzmem na slusanje novi CA 840C kad stigne kod distributera (mada me je DejanM malo pokolebao poredjenjem CA 840C i CA 640C) koji ima dva digitalna ulaza i QUAD CDP2 koji ima cak sest ulaza, sto bi eliminisalo CD plejer kao transport u kombinaciji sa Behringerom (narvno ostala bi veza CD plajer - pojacalo).
Citao sam komentare ljudi koji su veoma zadovoljni povezujuci analogne izvore na Behringera, ali zelim da izbegnem jos jednu A/D D/A konverziju.

Ako imate player sa DAC-om koji nije bolji od Behringerovog nabavkom deq2496 ubijate dve muve jednim udarcem ali ako imate player/DAC znacajno bolji od Behringerovog DAC-a gledajte da izbegnete Behringerovog DAC. U svakom slucaju ostaje koriscenje Behringera za ono za sta je u osnovi i namenjen a to RC i to radi veoma dobro.

Mala nezgoda je posto je Behringer namenjen profesionalnoj upotrebi nedostatak RCA ulaza/izlaza - ima samo XLR.

Da napomenem jos da je neophodno imati i merni mikrofon (Behringer ima dobar a jeftin merni mikrofon ECM 8000). Tada se deq2496 moze koristiti i kao Real-Time Analyzer.

Sa Behringerovog sajta se moze skinuti uputstvo u pdf-u gde se mogu videti sve njegove mogucnosti.

S obzirom da je visestruko jeftiniji od Lyngdorfovog Room Correction System-a i da ima jos korisnih mogucnosti (RTA) treba mu dati sansu. Ako bi se izbacilo sve sto nije RC i proizvela dovoljo velika serija, i nadje se neko ko bi to uradio, mogli bi uskoro imati ovakve mogucnosti i na jeftinim zvucnim karticama sto bi PC proizvelo u idealan transport.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 30 Jan 2007, 08:21

Samo par komentara. Prvo, ovo je jako interesantno, narocito konstatacija da Room Correction zbilja funkcionise. To bi trebalo da moze lako da se ustanovi - jednostavnim uporedjivanjem reprodukcije sa i bez RC. Ako tu uocavas, Nenade, bitnu razliku onda je taj Boehringer vrlo isplativa naprava.

Da bi to radilo kako treba mislim da bi trebalo sve izvore zvuka vezati za RC. Zato mislim da je konfiguracija takva da svi izvori idu u Boehringer a onda iz njega ide veza prema pojacalu/zvucnicima. Right ? Nema rezona u pojedinim slucajevima preskakati RC ...

Sto se tice DACa - preporuka je Musical Fidelity X-DAC V3. Kosta ispod 500 eura i odlican je. Problem je sto Musical Fidelity nema zastupnika u Srbiji pa se verovatno tu nesto teze nabavlja. Ali ako imas mogucnosti da kupujes na eBay, tu ima jako dobrih ponuda za ovu spravu - i novih i polovnih. Medjutim ovaj Musical Fidelity nema XLR izlaze koji tebi trebaju za Boehringer.

XLR izlaze ima CA 840C (640C ih takodje nema) a ima i dva digitalna ulaza. A to je ono sto tebi treba. CA 840C nije nesto narocito bolji (sigurno nije ni losiji) u zvuku od 640C V2 ali ovaj set ulaza i izlaza je bas ono sto tebi treba i moglo bi fino da ti resi sve probleme. Znaci u tom slucaju konfiguracija bi bila:

izvori: PC povezan koax kablom za CA 840C i sam 840 ...
RC: Iz CA 840C ides XLR vezom direktno u Boehringer. Ta XLR veza moze da bude i analogna i digitalna. Namece se ideja da koristis digitalnu XLR vezu iz razloga koji si i sam naveo - ali mozes da probas pa da vidis sta ti bolje svira.
RC-Amp: Iz Boehringera ides onda (najverovatnije) RCA vezom u pojacalo

I to je to ... Ako imas dodatne analogne izvore zvuka, recimo Tuner i sl. onda mozes da ih kacis direktno na Boehringera. Ako ima dovoljno ulaza ... Ako imas dodatne digitalne izvore zvuka (SAT,...) onda opet u CA 840C a sve ostalo ostaje isto. Mozda je problem u tome sto je broj ulaza i za analogne i za digitalne komponente u jednoj ovakvoj konfiguraciji ogranicen ali to moras sam da vidis. Za mnoge je ovo vise nego dovoljno ...

Pozdrav
Dejan

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 30 Jan 2007, 09:57

Jos nesto na temu nedostajucih RCA ulaza u Boehringeru. Ako ti stvarno trebaju onda je mozda najbolje resenje dati da ti se napravi jedan pasivni RCA/XLR konvertor. Pasivni znaci da bi bio uradjen pomocu trafoa. Nikakvo napajanje nije potrebno. Na jednoj strani imas nekoliko RCA analognih ulaza, koji idu na selector ulaza (moze da bude mehanicki a moze da bude uradjen i pomocu relea (e tu ti treba struja za ove releje) - tu cak mozes da odradis i daljinski ako zelis) a odatle idu na trafoe sa prenosom 1:1 i na XLR izlaz. I to je to ... cena: ne bi trebala da predje 100 ili 200 eura, sve u zavisnosti da li radis sa daljinskim ili ne, kakvo kuciste, koji konektori, .... U najjednostavnijoj varijanti mi se cini da je moguce to napraviti za ispod 100 eura.

Onda znaci analogni RCA ulazi idu u tu kutiju, iz nje izlazi analogni XLR signal koji bocnes u Boehringer. Dalje se koristi prvo A/D konverzija samog Boehringera, pa RC, itd. ...


nenad
Nov korisnik
Nov korisnik
Posts: 26
Joined: 09 Apr 2006, 20:42
Location: BG

Post by nenad » 30 Jan 2007, 10:25

DejanM wrote:Samo par komentara. Prvo, ovo je jako interesantno, narocito konstatacija da Room Correction zbilja funkcionise. To bi trebalo da moze lako da se ustanovi - jednostavnim uporedjivanjem reprodukcije sa i bez RC. Ako tu uocavas, Nenade, bitnu razliku onda je taj Boehringer vrlo isplativa naprava.
Upravo to sam i radio
DejanM wrote: Da bi to radilo kako treba mislim da bi trebalo sve izvore zvuka vezati za RC. Zato mislim da je konfiguracija takva da svi izvori idu u Boehringer a onda iz njega ide veza prema pojacalu/zvucnicima. Right ? Nema rezona u pojedinim slucajevima preskakati RC ...
To mi je i bila prvobitna zamisao. Behringer radi u digitalnom domenu sto znaci da ako mu na ulaz dovedes analogni signal on radi A/D konverziju pa tek onda procesira tako dobijen signal, opet ako ga vezujes direktno na pojacalo moras ici sa njegovog analognog izlaza gde on onda radi i D/A konverziju, a to je ono sto bih zeleo da izbegnem. Moja zamisao je bila sledeci redosled: PC, CDP, DVD kao izvor digitalnog signala > Behringer digitalni ulaz (ima ih dva), digitalni izlaz > DAC > pojacalo. Ovako bi Behringer radio iskljucivo sa digitalnim signalom. Sto se tice analognih izvora trenutno jedino koristim tuner, a posto su ukinuli jedinu stanicu koju sam slusao analogni ulaz ce ostati slobodan (mozda uzmem neki gramofon :lol: )
DejanM wrote: zvori: PC povezan koax kablom za CA 840C i sam 840 ...
RC: Iz CA 840C ides XLR vezom direktno u Boehringer. Ta XLR veza moze da bude i analogna i digitalna. Namece se ideja da koristis digitalnu XLR vezu iz razloga koji si i sam naveo - ali mozes da probas pa da vidis sta ti bolje svira.
RC-Amp: Iz Boehringera ides onda (najverovatnije) RCA vezom u pojacalo
Koliko sam mogao da zakljucim sa slike 840C ima analogni XLR izlaz i koaksijalni i opticki digatlni izlaz. Za povezivanje PC-a nije problem: PC > Behringer digital in 1, digital out > CA 840C digital in (D/A konverzija) analog out > pojacalo. Za slusanje CD-a sa CA 840C trebalo bi mi sledec: CA 840C digital out > Behringer digital in 2, digital out > CA 840C digital in (D/A konverzija) analog out > pojacalo sto nisam siguran da li je moguce (pustim play CD-a i on salje izlaz na digital out, a selektujem digital in na CA 840C?)

Hvala na predlozima,
Pozdrav
Nenad


[/quote]


nenad
Nov korisnik
Nov korisnik
Posts: 26
Joined: 09 Apr 2006, 20:42
Location: BG

Post by nenad » 30 Jan 2007, 10:33

DejanM wrote:Jos nesto na temu nedostajucih RCA ulaza u Boehringeru. Ako ti stvarno trebaju onda je mozda najbolje resenje dati da ti se napravi jedan pasivni RCA/XLR konvertor. Pasivni znaci da bi bio uradjen pomocu trafoa. Nikakvo napajanje nije potrebno. Na jednoj strani imas nekoliko RCA analognih ulaza, koji idu na selector ulaza (moze da bude mehanicki a moze da bude uradjen i pomocu relea (e tu ti treba struja za ove releje) - tu cak mozes da odradis i daljinski ako zelis) a odatle idu na trafoe sa prenosom 1:1 i na XLR izlaz. I to je to ... cena: ne bi trebala da predje 100 ili 200 eura, sve u zavisnosti da li radis sa daljinskim ili ne, kakvo kuciste, koji konektori, .... U najjednostavnijoj varijanti mi se cini da je moguce to napraviti za ispod 100 eura.

Onda znaci analogni RCA ulazi idu u tu kutiju, iz nje izlazi analogni XLR signal koji bocnes u Boehringer. Dalje se koristi prvo A/D konverzija samog Boehringera, pa RC, itd. ...
Vec sam poceo da kucam odgovor na prethodni post pa nisam video tvoj novi post.
Begringer je vrlo fleksibilan po pitanji protokola koje podrzava, tako da analogni ulaz/izlaz ne predstavlja problem. Napravio sam XLR > RCA kabl po shemi koja je data u uputstvu za Behringer-a. Sto se tice digitalnih ulaza/izlaza Behringer ima opticki i XLR (nema RCA) ali na XLR ulazu/izlazu podrzava i S/PDIF i AES/EBU protokole tako da je ostao jedino problem otpora koaksijanog (75Oma) koji imam na izlazu ic Rotel CDP i balansiranog ulaza (valjda 110Oma?) tako da bi bilo potrebno uarditi prilagodjenje otpora sto u ovom trenutku nemam pa zato ne mogu realnije da procenim vezu Rotel/Behringer.

Pozdrav

Post Reply