HiFi & Professional Audio Forum  

Lyngdorf - redefinicija HiFi-ja

Neformalni testovi i prikazi audio i video komponenti od strane članova foruma
User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 11 Feb 2007, 11:25

Notax wrote:
DejanM wrote:
- U svojoj demo sobi u Danskoj, Lyngdorf koristi B&W 802D zvucnike kao prednje zvucnike u svom 2+2 sistemu.


Pozdrav
Dejan
Zato što njima treba najviše korekcije? :mrgreen:
ne bi ja imao nista protiv njih ... da je kinte samo ...

User avatar

Notax
redovni korisnik
redovni korisnik
Posts: 156
Joined: 20 Apr 2006, 11:35
Location: Tasmania

Post by Notax » 11 Feb 2007, 15:40

šala mala. Nisam ih nikada slušao, ali pretpostavljam da su zaista jako dobri. Barem su svuda jako dobro prolazili na testovima, uključujući i Stereophile. Ajd' da B&W ima barem tu 8xx seriju da je "pošteno" uradjena.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 17 Feb 2007, 09:30

Notax wrote:šala mala. Nisam ih nikada slušao, ali pretpostavljam da su zaista jako dobri. Barem su svuda jako dobro prolazili na testovima, uključujući i Stereophile. Ajd' da B&W ima barem tu 8xx seriju da je "pošteno" uradjena.
Dobro je uradjena (ma sta se pod tim tacno podrazumevalo) i serija 7 - bar ono sto sam ja slusao: 703 i 705. 703-jka ima FST srednji driver preuzet iz serije 8 (koji zbilja radi jako, ali jako dobro - srednji su fantasticni) i aluminijumski visokotonac. Kutije su masivne i nesto lakse za pokretanje nego serija 8. Kvalitet izrade takodje odlican a cena dosta umerena. Tesko je naci kutije za 2000 eura/par koje mogu da se mere sa B&W 703.

Sto se tice serije 6, koja se najcesce kritikuje, ljudi cesto smetnu sa uma koliko te kutije kostaju. 601 je 300 eura za par. 602 celih 400 .... U zadnje vreme su se u toj klasi cena pojavile bolje kutije, ali su B&W jos uvek ok izbor za taj nizi HiFi segment.

B&W imaju neku inherentnu muzikalnost koja privlaci ljude. Izgleda da su u B&W nasli pravu formulu. I mislim da tu lezi tajna njihovog uspeha. Cesto mozete da cujete kutije koje imaju bolje visoke ili cvrsci bas ili statijaznam, ali sve u svemu na kraju price, slusati cak i ove najmanje i najjeftinije B&W pricinjava zbilja zadovoljstvo. Naravno ne svima - ali to je takodje potpuno normalna stvar. Moji licni B&W favoriti su: 601/2, 703, 804S .... Sve iznad 804S (koje su 4000 eura/par) dosta vise kosta i svira naravno izuzetno ali trazi takodje znacajno ulaganje u amplifikaciju. I to su vec cifre, gde se moze diskutovati o svemu ...

User avatar

dvv
redovni korisnik
redovni korisnik
Posts: 151
Joined: 26 Apr 2006, 00:39
Location: Beograd
Contact:

Post by dvv » 19 Feb 2007, 14:11

DejanM wrote:... Tesko je naci kutije za 2000 eura/par koje mogu da se mere sa B&W 703. ...
Na zalost! A nije da ih nije bilo, evo moje B&M Acoustics 1041 Monitor. Na zalost, firma je pokojna vec par godina. klasicna srpska prica, posvadjali se ortaci, onaj glavni (Mirko Bevenja) otisao, onaj drugi nastavio da radi sa nekim levacima koji su odmah "poboljsali" kutiju tako sto su je unakazili i vizuelno i zvucno, itd.

Drajveri su od Son Audax-a, ciji su zastupnici oni bili. Bas 26 cm, srednji 12 cm, visokotonac titanijumska kalota, u ono vreme najbolji drajveri koje je Audax imao (imao je i onaj piezo "Tigrovo oko", ali taj bas i nije bio neki), klasicna "bookshelf" monitor kutija efektivne zapremine oko 60 litara. Ubedljivo najcistije i najlakse opterecenje za pojacavac koje sam ja ikada u zivotu video, nominalno 8 oma, minimalno 6,5 oma, najveci fazni pomer svega -25 stepeni. Efikasnost za 2,83V (ekvivalent 1W/8 oma) lepih 92 dB. Njih je terao svaki bolji SET i u ludilo ako treba. U ono vreme, pre 3-4 godine, prvi B&W koji se mogao meriti sa njima je kosta 3,5 ili 4 puta vise, a oni su kostali ekstremno razumnih 1.200 eura par u sred Beograda. Svaka kutija po 28 kg, unutra sace, tri seta veznih stubova, moze bi i tri amplifikacija, a moze i prelazak na aktivni rad.

Tvrdim vam, NISTA u tom trenutku nije moglo da joj pridje na nasem trzistu, a bogami ni napolju, uprkos troskovima transporta. Pa mi je Bascom King (znamo se preko James Bongiorno-a i Interneta) cvileo da ako ikada ijedan par stigne do Amerike, on bi da ih testira. I taman je poceo izvoz, odose i u Italiju, i u Belgiju, i ovde nekoliko parova, kada se firma slomi zbog svadje. Maler na kub!

Iako sam ja inicirao taj projekat i napisao "designe brief" za njega, najveci deo posla oko razvoja je uradio Mirko (Bevenja), nema spora. I uprkos tome sto je tako, tvrdio sam i tvrdim da imaju predivan zvuk zato sto nemaju neki "svoj" zvuk. Doduse, u mom slucaju, pobudjuje ih Karan KA-iA180 (180W/8 oma), dakle me dobro, em zdravo jako, ali slusao sam i SET od 15W i jednako je dobro radilo u normalnim, sobnim uslovima.
Sto se tice serije 6, koja se najcesce kritikuje, ljudi cesto smetnu sa uma koliko te kutije kostaju. 601 je 300 eura za par. 602 celih 400 .... U zadnje vreme su se u toj klasi cena pojavile bolje kutije, ali su B&W jos uvek ok izbor za taj nizi HiFi segment.
Potpuno se slazem, ne moze se cena izvaditi van konteksta celine. Budala je ko ocekuje da kutija od 400 eura radi isto kao i kutija od 4.000 eura, ali na zalost, tog vidjam i previse.
B&W imaju neku inherentnu muzikalnost koja privlaci ljude. Izgleda da su u B&W nasli pravu formulu. I mislim da tu lezi tajna njihovog uspeha. Cesto mozete da cujete kutije koje imaju bolje visoke ili cvrsci bas ili statijaznam, ali sve u svemu na kraju price, slusati cak i ove najmanje i najjeftinije B&W pricinjava zbilja zadovoljstvo. Naravno ne svima - ali to je takodje potpuno normalna stvar. Moji licni B&W favoriti su: 601/2, 703, 804S .... Sve iznad 804S (koje su 4000 eura/par) dosta vise kosta i svira naravno izuzetno ali trazi takodje znacajno ulaganje u amplifikaciju. I to su vec cifre, gde se moze diskutovati o svemu ...
Oko "inherentne muzikalnosti" B&W kutija bi se sada mogli sporiti do sudnjeg dana. Licno potpuno negiram i samu pomisao na bilo kakvu "inherentnu muzikalnost" bilo koje tehnologije, dela ili delova ili proizvodjaca, mada naravno ne tvrdim da su svi isti. B&W je jedna bez sumnje ozbiljna firma sa kojom nema igranja, ali je ujedno i jedna od najkomercijalnije orijentisanih firmi u Engleskoj. Za razliku od drugih, koji su bezmalo svi od reda propadali i dizali se, oni su samo rasli, razlike su bile samo u stopu od godine do godine.

Medjutim, nama koji smo ih pratili od nastanka pa do danas je lako da prepoznamo da su njihove kutije nekada, svaka u svom segmentu cene, objektivno bile vodje klase maltene svuda, postavljali su nove standarde, sve do pojave cuvenog "Debeljka" (Fat Man) modela DM6, onog u tri nivoa. Licno verujem da je to najbolja kutija koju je B&W ikada napravio do sada, kada se gleda CELINA tonske slike, a verujem da bi danasnje kutije bile bolje u detaljima, ali pouzdano znam da nisu bolje u prikazu CELINE.

Kome nije jasno, neka poslusa malo B&W, Spendor ili AR kutije sa kraja 70-ih i samog pocetka 80-ih i shvatice. Tada se neuporedivo vise paznje poklanjalo prikazu CELINE zvucne slike, nego pikantnim detaljima o kojima se danas razmislja, po cenu prikaza celine. A trebali bi da danasnje kutije i objektivno i subjektivno budu bolje nego onda, ali u celini - nisu, cast izuzetcima.

Za mene, najgora je spoznaja da danasnji mladi audiofili uglavnom nemaju pojma u cemu ja to pricam, jer nisu imali prilike da cuju starije ozbiljne kutije.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 19 Feb 2007, 20:16

da dvv, celina ili sposobnost sistema da predstavi muzicku sliku na integrisan nacin bez iskakanja pojedinih frekventnih opsega, jeste jedan od preduslova za dobar HiFi sistem. Ja sam jednom davno imao sistem koji nije svirao tako lose ali je slozenije kompozicije "razlagao " na visoke, srednje i bas. Upravo ono sto bi se moglo nazvati dezintegrisanom zvucnom slikom. Takva reprodukcija smeta naravno. Ne samo da nije realna nego i zamara jer je prilicno nekonzistentna. To je bio ekstreman primer, koji uzgred budi receno nije bio samo posledica zvucnika nego i njihove kombinacije sa pojacalom (Technics + Infinity), ali mislim da u manjoj meri mnogi lose upareni sistemi pate od nekog slicnog efekta.

Sa druge strane postoje opet kombinacije koje imaju vrlo integrisanu reprodukciju zato sto "sabijaju" ceo opseg u njegov srednji deo, odbacujuci frekventne ekstreme. To se zove kompresijom zvucne slike. I to takodje nije dobro. Cesto su neka slabija lampaska pojacala znala tako da sviraju - lepi srednji ali izvan tog opsega gotovo nista. I onda se dobije prijatna ali nerealna zvucna slika.

Mislim da ima puno varijacija na temu.

Mozda bi bilo jos vazno reci da je uvek vazno govoriti o kombinaciji pojacalo + zvucnici. Zvucnici znaju cesto da pokazuju razlicit karakter u zavisnosti kojim su pojacalom pokretani. To nije uvek slucaj jer postoje i zvucnici koji i pored razlicite amplifikacije uspevaju da zadrze neki svoj osnovni karakter, ali mi se cini da su takvi zvucnici ipak pre izuzetak.

User avatar

dvv
redovni korisnik
redovni korisnik
Posts: 151
Joined: 26 Apr 2006, 00:39
Location: Beograd
Contact:

Post by dvv » 21 Feb 2007, 08:29

DejanM wrote:... Mozda bi bilo jos vazno reci da je uvek vazno govoriti o kombinaciji pojacalo + zvucnici. Zvucnici znaju cesto da pokazuju razlicit karakter u zavisnosti kojim su pojacalom pokretani. To nije uvek slucaj jer postoje i zvucnici koji i pored razlicite amplifikacije uspevaju da zadrze neki svoj osnovni karakter, ali mi se cini da su takvi zvucnici ipak pre izuzetak.
Potpuno se slazem, i samo dodajem da mislim da je u tom spoju (amp-zvucnik) odgovorniji pojacavac. On mora da bude indiferentan prema radnom opterecenju u smislu da je njegovo da isporucuje odredjeni napon u bilo sta sto se zove zvucnik.

Jako dobro se zna kako se to postize, ali se u praksi retko kada postize jer je to danas postao nekomercijalni pristup. Veliki i kvalitetan trafo se ne vidi, veliki i kvalitetni grecovi i elektroliti se ne vide, ali se zato sareni LED-ovi i displejevi vide, pa su svi krenuli na njih po cenu onih drugih. Ovo je naravno samo uopstena ocena, naravno da ima i onih drugih.

Koliko puta si video neki bas skup pojacavac, ti ga otvoris, a unutra par bednih Darlingtona po kanalu, ukupna cena elektronike cak i u maloprodaji jedva 30 eura, a cela kutija kosta preko 1.000 eura? Razume se da se naplacuje pamet, ali ipak, neke proporcije treba ispostovati.

Razumes sta hocu da kazem.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 21 Feb 2007, 16:28

razumem ... :D

Istina je ali zato gledamo da ne kupujemo te "supljoglavce" ... Uostalom cuje se to ....

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 11 Apr 2007, 13:49

Lyngdorf je upravo najavio pojavu svog prvog predpojacala, koje je potpuno digitalno (ali ima i analogne ulaze) i koje ima mogucnost da se upgradeuje sa njihovim Room Correction Systemom.

http://www.lyngdorf.com/ContentId/494/Default.aspx

Ovo je interesantna stvar jer omogucava koriscenje Room Correction sistema i u postojecim sistemima - odnosno olaksava integraciju postojeceg sistema sa Lyngdorf tehnologijom.


lautrecred
srebrni korisnik
srebrni korisnik
Posts: 416
Joined: 27 Sep 2006, 22:44

Post by lautrecred » 11 Apr 2007, 15:01

dzaba mu, kad napravi TVC preamp sa room korekcijom, neka se javi miletu i solaji:)

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 11 Apr 2007, 15:09

Kad smo vec kod TVCa i Room Correction Systema ... Prosle godine u Minhenu pitam Peter Lyngdorfa, koji je licno vrsio demonstraciju svog 2+2 sistema, koje kablove stavlja u sistem i sta bi mogao da preporuci ... A on mi onako mrtav ozbiljan kaze da su za njega 2 stvari u vezi kablova vazne. Prva je da je kabl dovoljno dugacak. A druga je da je dobro utaknut u konektor. Ja se nasmejah a on ostade mrtav ozbiljan ... :D

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 16 Apr 2007, 13:02

Evo jedne Lyngdorf insider informacije ...

Vec jedno izvesno vreme inzinjeri Lyngdorfa (zajedno sa onima iz Texas Instruments) rade na razvoju kucnog bioskopa koji ce imati integrisani Room Correction system !!! Target je sredina iduce godine .... U tom planu bi ovo novo Lyngdorf predpojacalo trebalo da bude samo prva stepenica ka dobijanju definitivnog multikanalnog sistema.

Jos nesto: eksperimentisuci u laboratorijskim uslovima, inzinjeri Lyngdorfa su dosli do zakljucka da je za multikanalni sistem, optimalan broj sub-woofera: 8. Postojeci 2+2 sistem se kod Lyngdorfa interno vec tretira kao "kompromis". U tom smislu se vec pojavila nova generacija Lyngdorf subwoofera, koja je manja po gabaritu od dosadasnjih i koja treba da stoji uz zid ali ne u cosku, kao do sada.

User avatar

DarkoV
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 35
Joined: 09 Feb 2007, 16:04
Location: Zagreb, Croatia

Post by DarkoV » 24 Apr 2007, 18:46

Krajem ovog tjedna se u Zagrebu održava prezentacija Lyngdorf sustava, pa ću vam dati neke svoje dojmove.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 24 Apr 2007, 18:50

DarkoV wrote:Krajem ovog tjedna se u Zagrebu održava prezentacija Lyngdorf sustava, pa ću vam dati neke svoje dojmove.
Uradi to obavezno ... bas me zanima da li ce se sekta Lyngdorf sledbenika prosiriti .... :D

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 07 May 2007, 16:08

Pojavio se novi Lyngdorf proizvod: Room Procesor RP-1. Stavlja se izmedju predpojacala i pojacala. Ima vrhunsku A/D konverziju, implementiran Room Correction System, aktivnu skretnicu, i vrhunsku D/A konverziju. Podrzava single i balansiranu vezu. Na taj nacin Room Processing postaje moguc u svakom sistemu ...

http://www.lyngdorf.com/ContentId/497/Default.aspx

User avatar

DarkoV
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 35
Joined: 09 Feb 2007, 16:04
Location: Zagreb, Croatia

Post by DarkoV » 07 May 2007, 19:00

Evo napokom i mene ! Prezentacija Lyngdorf sustava s ugrađenim Room Correction je bila ajd recimo jako dobra.Gospodin Leif Smuecker je vrlo detaljno objasnjavao princip rada tog modula. Dapaće imali smo priliku slušno osjetiti razliku sa i bez Room Correctiona. Naime, kalibrirani mikrofon snima sve deatlje u sobi i poslije se to rekalkulira unutar modula. Za primjer nam je poslužila varijanta s Dynaudio Contour 3.4 koji su bili postavljeni u blizini zida. Znase da Dynaudio zahtijeva nešto više spacea za sebe kako bi dao optimalan rezultat. Taj Room Correction se može nabaviti kao zasebna komponenta i također se može staviti unutar bilo kojeg sustava. Rezultati tog Room Correctiona su se očitovali u dosta odrezanom attacku u bas području, te nešto manjoj dinamici i nešto slabijem fundamentu.Srednjetonsko područje je bilo nešto protočnije dok visokotonsko je ostalo isto. Po meni razlog ovim rezultatima je nešto slabiji rad Dynaudio zvučnika u korelaciji s Lyngdorf elektronikom.Osobno sam mišljenja da njihova amplifikacija već sad može biti dostojan kompetitor standardnoj klasi dok za nešto više trebat će još stasati.
Ovakva vrst modula nije nešto novo u audio industriji. Te stvari su se prvo počele koristi u profesionali i autoakustici. Mislim da euforiji nema mjesta.

Post Reply