HiFi & Professional Audio Forum  - Molim nove članove da sačekaju overu registracije na Forum par dana, jer se radi ručno; razlog su spameri.

Lyngdorf - redefinicija HiFi-ja

Neformalni testovi i prikazi audio i video komponenti od strane članova foruma
User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 07 May 2007, 19:07

DarkoV wrote:Evo napokom i mene ! Prezentacija Lyngdorf sustava s ugrađenim Room Correction je bila ajd recimo jako dobra.Gospodin Leif Smuecker je vrlo detaljno objasnjavao princip rada tog modula. Dapaće imali smo priliku slušno osjetiti razliku sa i bez Room Correctiona. Naime, kalibrirani mikrofon snima sve deatlje u sobi i poslije se to rekalkulira unutar modula. Za primjer nam je poslužila varijanta s Dynaudio Contour 3.4 koji su bili postavljeni u blizini zida. Znase da Dynaudio zahtijeva nešto više spacea za sebe kako bi dao optimalan rezultat. Taj Room Correction se može nabaviti kao zasebna komponenta i također se može staviti unutar bilo kojeg sustava. Rezultati tog Room Correctiona su se očitovali u dosta odrezanom attacku u bas području, te nešto manjoj dinamici i nešto slabijem fundamentu.Srednjetonsko područje je bilo nešto protočnije dok visokotonsko je ostalo isto. Po meni razlog ovim rezultatima je nešto slabiji rad Dynaudio zvučnika u korelaciji s Lyngdorf elektronikom.Osobno sam mišljenja da njihova amplifikacija već sad može biti dostojan kompetitor standardnoj klasi dok za nešto više trebat će još stasati.
Ovakva vrst modula nije nešto novo u audio industriji. Te stvari su se prvo počele koristi u profesionali i autoakustici. Mislim da euforiji nema mjesta.
Koja je bila konfiguracija Lyngdorf sistema ? Sa dva suba ili bez ili samo sa jednim ?

User avatar

DarkoV
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 35
Joined: 09 Feb 2007, 16:04
Location: Zagreb, Croatia

Post by DarkoV » 07 May 2007, 19:11

Konfiguracija je bila bez subaca

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 07 May 2007, 19:16

DarkoV wrote:Konfiguracija je bila bez subaca
Onda je jasno kako ste mogli da cujete gubljenje attacka u basu ... 2+2 Lyngdorf konfiguracija je ono po sta treba ici i ono sto mene odusevljava. RCS se odlicno uklapa u taj koncept. Bez subova, sa Dynaudio 3.4 (koje ja smatram za jednim od vecih HiFi promasaja u zadnjoj HiFi deceniji), prilicno je neizvesno kakav se rezultat dobija ... sudeci po tvojoj prici ne bas neki narociti ... Ali da su bili zakaceni subovi, onda bi i te Dynaudio kante (da izvinete na izrazu) svirale kako treba ... mozda ...

User avatar

DarkoV
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 35
Joined: 09 Feb 2007, 16:04
Location: Zagreb, Croatia

Post by DarkoV » 07 May 2007, 19:27

Ne želim ovdje rigidno kritizirati Dyaudio proizvode jer bi mogao nekoga povrijediti, a to mi nije namjera. Mene osobno zanima kako taj modul funkcionira u klasičnom sustavu gdje dominiraju analogna pretpojačala i izlazna pojačala sa velikom zalihom snage i potencijom. Mišljenja sam da bi taj modul trebalo staviti između reproduktora i pojačala.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 07 May 2007, 20:16

Pa naravno - ne treba nikoga vredjati. Ali treba reci ako neki uredjaj ne ispunjava ocekivanja. A Dynaudio Countour 1.4, 3.4 i 5.4 zbilja nisu kutije koje ce se pamtiti. Doduse uspeo sam ove najmanje jednom prilikom da cujem a da su svirale solidno (sa NAD Masters pojacalom) ali je zapravo dosta tesko naci pojacalo sa kojima ove Dynaudio sviraju dobro. Ja sam ih slusao u 5-6 razlicitih varijanti i kombinacija i uvek je rezultat bio jako mrsav. Mozda medjutim postoji neko pojacalo koje im zbilja lezi ...

A inace RCS se nalazi upravo izmedju izvora i izlaznih pojacala - bas kao sto si i rekao ... Dobre vesti su sto sada postoj3 razlicita nacina da se taj RCS implementira: ili kao modul unutar TDA 2200 pojacala; kao modul unutar novog predpojacala ili kao poseban uredjaj koji se stavlja izmedju predpojacala i pojacala.

User avatar

DarkoV
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 35
Joined: 09 Feb 2007, 16:04
Location: Zagreb, Croatia

Post by DarkoV » 07 May 2007, 20:42

Za tvoju informaciju u americi se ovo koristi..
The ULTRACURVE PRO DEQ2496 is an ultra high-precision digital 24-bit/96 kHz EQ/RTA mastering processor. Its extremely high audio performance makes it ideal for audiophile mastering and PA purposes. There are 4 concurrently selectable EQ modules (31-band graphic EQ, 10-band parametric EQ, Feedback Destroyer and three dynamic EQs per channel).

Another highlight is the additional 61-band RTA that can run simultaneously with the EQ section. The DEQ2496 features high-quality AKM® 24-bit/96 kHz A/D and D/A converters and two high-performance 32/40-bit floating-point SHARC® digital signal processors for ultimate sonic resolution and 113 dB dynamic range. There are also multi-functional level meters (peak/RMS, VU and SPL meter with dBA/dBC weighting via RTA mic input) plus 64 user memories for complete setups and/or individual module configurations. You get a separate RTA mic/line input with phantom power, a professional wordclock input and MIDI connections for full remote control, preset dumps and system updates.

The DEQ2496 also boasts balanced inputs and servo balanced outputs with gold-plated XLR connectors, stereo aux output, AES/EBU and S/PDIF inputs and outputs XLR and optical). The internal switch-mode power supply assures maximum flexibility (100 - 240 V~), noise-free audio, superior transient response and lowest possible power consumption.
Attachments
deq2496_medium.jpg
deq2496_medium.jpg (13.66 KiB) Viewed 2481 times
deq2496_medium.jpg
deq2496_medium.jpg (13.66 KiB) Viewed 2481 times

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 07 May 2007, 20:48

ne samo to .. koristi se jos stosta. Slusao sam Coplanda ali to nije ni prici ... Inace je interesantno cuti i uporediti TACT (iza kojeg se sada nalazi Dr. Bozovic). TACT deluje sada uglavnom u USA, nakon razlaza izmedju Peter Lyngdorfa i Dr. Bozovica ...

User avatar

DarkoV
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 35
Joined: 09 Feb 2007, 16:04
Location: Zagreb, Croatia

Post by DarkoV » 08 May 2007, 17:02

Uglavnom ta sprava nije loše rješenje, no nakon nje se osjetio određen tonski debalans. U jednom trenutku mi se učinilo ko da je netko stišao pojačalo.

http://www.audyssey.com


Announcing a major breakthrough in sound equalization

Audyssey corrects sound distortion caused by room acoustics, so you hear sound as intended, in every seat, automatically.


All rooms distort sound
A good loudspeaker is designed to deliver sound without distortion or coloration. But when speakers are placed in a room, things change. Walls, furniture, and other objects reflect and absorb the sound from your speakers, creating complex distortions, specific to your room, which could not be predicted by the loudspeaker designer.

Until now
Audyssey MultEQ removes sound distortion by equalizing your sound system for every seat in your listening room. MultEQ is the first viable solution to acoustic problems for anyone who appreciates great sound, available in consumer products or from professional installers.

A whole new sound experience—
in every seat
MultEQ is the first technology to properly measure sound information throughout your listening area, then combine this information to accurately represent the acoustical problems in the room. Based on these measurements, MultEQ calculates an equalization solution that corrects for both time and frequency response problems in every seat. The MultEQ solution results in a listening experience unlike anything you have heard before.

From people who know about sound
Some of the most knowledgeable experts and researchers in the world of audio, including Chris Kyriakakis and Tomlinson Holman, inventor and namesake of THX, reside at the University of Southern California (USC) Integrated Media Systems Center. Funded by the National Science Foundation, they set out to create technology to remove the negative effects of room acoustics that degrade sound from all audio systems. After five years of dedicated research, the team developed a solution that is now changing the way listeners enjoy sound in their homes and cars: Audyssey


gruzanin
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 91
Joined: 26 May 2007, 20:17
Location: Pariz

Post by gruzanin » 26 May 2007, 20:23

dejanM

U provo si da je Lyngdorf odlican sistem ali meni ne daje nikakvu emociju
`
http://www.stereophile.com/news/052107steinway/


sdanicic
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 2474
Joined: 16 Mar 2006, 13:46
Location: Beograd

Post by sdanicic » 26 May 2007, 23:27

Postovanje Gruzanin,

otkud vi na nasem skromnom forumu :)

Svojevremeno i dosta davno smo dogovarali neku posetu tvom salonu u Parizu, pa ne znam je li taj biznis jos uvek aktuealan ?

I naravno ocekujem interesantne postove sa tvoje strane u danima i mesecima koji su pred nama (osim ako nas ovo vrucina sve ne otera od kompova).
Last edited by sdanicic on 27 May 2007, 12:02, edited 1 time in total.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 27 May 2007, 07:33

Imao sam prilike prosle nedelje da naucim jednu stvar. Na sajmu u Minhenu, kao i prosle godine, Lyngdorf je iznajmio neku, za slusanje muzike, ocajnu barakicu. Akusticna katastrofa bi bio najblazi opis te male prostorije. U dva navrata sam preslusavao Lyngdorf system koji se sastojao od CD-1 playera, novog predpojacala sa RCS-om, i dva 2175 izlazna pojacala od kojih je jedan gurao nove male subwoofere a drugi dva nova Lyngdorf dipol zvucnika.

U jednom trenutku je demonstrator iskljucio RCS (pa ga onda opet ukljucio, pa iskljucio, itd.) tako da smo mogli jasno da cujemo razliku izmedju zvuka sa i bez RCS. Da ne ulazim u detalje - ali bez RCS sam jasno mogao da cujem dosta nekontrolisanog basa. Klasicno mumljanje u niskim registrima, za koje sam uvek ranije bio sklon da verujem da je posledica ili lose uparenosti zvucnika i pojacala ili nemogucnosti pojacala da na odgovarajuci nacin kontrolise zvucnike. Sada mi je postalo jasno da i prostorija moze da proizvede takav efekat.


gruzanin
povremeni korisnik
povremeni korisnik
Posts: 91
Joined: 26 May 2007, 20:17
Location: Pariz

Post by gruzanin » 27 May 2007, 22:46

pozdrav Sdanicic,
kao sto kazu francuzi avec plaisir ( sa zadovoljstvom)

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 09 Nov 2007, 06:35

Drugar je dobio svoj Lyngdorf system pa sam sinoc posle posla i roditeljskog bio kod njega da mu pomognem oko set-upa.

Prvo nesto o samom systemu: Na slici se vidi (od gore pa nadole):

- Integrisano pojacalo sa RCS i dodatnim analognim ulazima TDAi 2200
- Lyngdorf CD-1 cd player
- Marantz 7001 DAB/FM tuner
- Izlazno stereo pojacalo SDA 2175 koje gura subwoofere.


Image

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 09 Nov 2007, 06:46

Zvucnici su Dynaudio Focus 140 i naravno dva Lyngdorf Corner Subwoofera.


Image

Sam setup, iako prilicno skromno opisan u manualu, se izvrsava bez problema. Malo smo slusali system bez korekcije prostora i posle kada smo izvrsili prvu korekciju i razlika je kao nebo i zemlja. Cross-over frekvenciju smo postavili na 400 Hz.



Image

Inace u ovom sistemu nema potrebe za nekim izuzetnim kablovima. Zato je ideja bila da se ide sa dobrim u rangu do 100 eura: analogni su Kimber Timbre sa WBT konektorima a digitalni su Audioquest VDM 3 coax. Za zvucnicke kablove su korisceni QED Silver Anniversary. Znaci nista izuzetno ali dobro ... Stavljajuci svoj Crystal Cable Connect XLR izmedju CD i pojacala je samo pokazalo da zbilja nema potrebe za skupim i jako dobrim interconnectima. Osim toga ovaj sistem je i dizajniran da radi u digitalnom domenu pa zbog toga treba izbegavati koriscenje analognih ulaza svuda gde je to moguce.

User avatar

Topic author
DejanM
Audio Expert
Audio Expert
Posts: 4686
Joined: 18 Aug 2005, 13:14

Post by DejanM » 09 Nov 2007, 07:02

Ovaj sistem ima toliko zezalica i parametara za namestanje i isprobavanje, da ce mom drugaru trebati sigurno nekoliko meseci dok ne isproba sve te opcije. Osim toga ce trebati neko vreme dok se sve ovo ne usvira .... Trenutno zvuk jos nije sasvim dobar zbog, po mom misljenju, jos uvek nesto prenaglasenog i nedovoljno kontrolisanog basa. Ja se secam Lyngdorf 2+2 zvuka sa dosta preciznijim i fokusiranijim basom nego sto ga moj drugar trenutno ima.

Zato sam mu savetovao da neke stvari promeni:

- da odmakne malo ove Dynaudio od zida (sto je on do sada iz nekog razloga uporno odbijao)
- da promeni polozaj jednom subwooferu (na slici)
- da OBAVEZNO stavi subwoofere na mermerne ploce kao sto je to uradio i sa Dynaudio zvucnicima

i naravno da eksperimentise sa gomilom parametara i to ne samo u RCSu ...


Image

Navescu samo nesto od onoga sto smo sinoc isprobavali. Npr. Lyngdorf CD-1 ima vrlo veliki izlazni nivo signala od 3,8 V - sto je zbilja neuobicajeno visoko i cini ga glasnijim u odnosu na konkurenciju, koja je obicno tu negde oko 2 V. Ali ima i kontrolu tog izlaznog nivou do - 6 dB u razmacima od po 0,5 dB. Interesovalo me je da li se nesto gubi na kvalitetu reprodukcije ako se CD utisa. Ukratko - nismo mogli neku razliku da uocimo, osim sto je tisi ... Uporedjivao sam taj CD vezan digitalno i analogno za ostatak sistema. I tu sam ostao po malo zbunjen. Slusajuci Claptona Unplugged, cuo sam jasno da je digitalna varijanta bolja. Slusajuci Massive, Morcheba, Sylviana,... nisam uocio bas neku razliku. Sve vreme smo inace ovaj CD koristili sa upsampling frekvencijom od 96 KHz (imaju 4 opcije na raspolaganju) kada je ovaj CD koriscen kao transport.

Znaci sada treba uci u fazu usviravanja sistema i igranja sa pojedinim parametrima. Posle par meseci, kada se zvucnici i sub-ovi usviraju, trebalo bi izvrsiti konfiguraciju RCSa ponovo. U svakom slucaju puno interesantne zezancije za ovog mog drugara. Dogovorili smo se i da organizujemo jedan party u cast novog systema. Ovo mora da se proslavi ... i zalije ...
:D

Post Reply